Spennende hybridnyhet – Honda CR-V
- Publisert
- 14. mars 2019
En ny og i aller høyeste grad spennende Honda CR-V er klar. Faktum er at den fornyede storselgeren bringer større nyheter enn på lenge.
Mange vil verdsette bedre innvendig plass, slik at det blir mulig å utstyre den med en ekstra seterad. Eller kanskje det er enda mer gledelig at den nå kommer som hybrid med firehjulsdrift i tillegg?
For kvalitetsbevisste
Honda CR-V har vært gjenstand for en omfattende evolusjon, på nivå med at den kalles ny. Det omfattende ansiktsløftet er av synlig karakter, men skjuler også vesentlige oppgraderinger som er etterspurt blant bilkunder i dag.
Hvis man begynner med det synlige, det vil si eksteriøret, er fronten blitt endret med moderne lysteknologi som har smalere design. Fronten kan virke lavere enn tidligere, i og med at luftinntak er fjernet og tåkelysene er plassert lengre ned enn tidligere. Det gir en mer sporty helhet. Linjene har videre fått mer markerte former som virkelig hever følelsen av eleganse. Hekken er oppdatert med nye og større baklys som strekker seg inn mot bilens midtre. Inntrykket er lett å oppsummere, CR-V har aldri sett bedre ut.
Interiøret er også blitt mer raffinert med vekt på strammere former, moderne teknologi, nytt ratt og fremragende materialkvalitet. Flytter man seg til baksetet vil sansene fange opp den forbedrede plassen.
– Økningen i akselavstanden på tre centimeter er utnyttet etter alle kunstens regler, og det er ingen tvil om at man nå møter en storbilfølelse. Dessuten har kapasiteten på bagasjerommet blitt hele 497 liter, noe som gjør den til en perfekt familiebil, sier Jens Farber som er daglig leder hos Mobile Asker. Faktisk er plassutnyttelsen så gjennomført at de som velger Lifestyle-modellen får en 7-seter med nye Honda CR-V. Når de to ekstra setene ikke er i bruk kan de felles ned for mer bagasjeplass.
Ble du nysgjerrig på bilen? Kontakt oss for prøvekjøring.
hybrid og firehjulsdrift
– Med den nye hybriden eksisterer heller ingen grunn til å ha rekkeviddeangst. Honda har virkelig lagt seg i selen for å skape en sømløs kjøreopplevelse gjennom et høyavansert og
intelligent drivverk som kalles Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), fortsetter Farber. Det er basert på en sterk 2-liters bensinmotor som fungerer sammen med en elektrisk motor. Effekten på den drivstoffgjerrige bensinmotoren er 145 hestekrefter, den elektriske er oppgitt til 184 hestekrefter. Til sammen yter de et meget respektabelt dreiemoment på 550 Nm. Det gir en spurt på 9 sekunder til 100 km/t, og et gjennomsnittsforbruk på 0,53 liter pr mil. Tre kjøremoduser er standard: helelektrisk, hybrid eller motordrift. Og for den som lurer på det opplagte; hybridmodellen har firehjulstrekk.
Ventetiden er over
Kunder som ønsker tradisjonell motorisering kan velge den kvikke turbomotoren på 1,5 liter. Den leveres i to versjoner som yter henholdsvis 173 eller 193 hestekrefter. Hvilken av disse man ender opp med avhenger av girkassen man velger, enten en manuell med 6 trinn – eller en trinnløs automat som også leveres med firehjulstrekk.
Bestill prøvekjøring av CR-V Hybrid
Ja takk! Jeg ønsker å prøvekjøre Honda CR-V Hybrid