Gjenfødelsen av Brabham med BT62 så lenge ut til å bli en sær banebil «only». Nå kan hyperkreftene luftes på veien også.
Det er ingen mening i å late som det er et sjokk at BT62 kan kjøres på veien fra sommeren. Det samme har skjedd før med McLaren P1 GTR, Ferrrari XX-modeller og særere doninger, som heller aldri skulle brukes på offentlig vei – men bare på bane/trackday. Forskjellen er at initiativet kommer fra Brabham selv, de andre har vært av mer uoffisiell art – drevet frem av entusiastiske kunder med blandet hjelp utenfra.
Likevel, det er også kunder som har mast på Brabham for å få sinnataggen på veien. Argumentet var i og for seg ganske ydmykt, de lurte på om det ikke gikk an å få en ordning slik at BT62 kunne kjøres mellom hjem og baner for treff – uten å måtte frakte den på trailer og liknende.
Nå er det ikke gjort i en fei å få konvertert bilen med «Road Compliance Conversion»-pakken. Brabham er klare på at BT62 ble utviklet for bane, og ikke for vei. Det har gitt noen utfordringer når bruksområdet skulle utvides: Akslene er utstyrt med løftesystem for å kunne heve bilen over garasjeterskler og fartsdumper, styringen har fått kortere svingradius av praktiske hensyn, et klimaanlegg for komfort og dørlåser med alarmsystem. Hvis kunden ønsker det kan et mer slitesterkt interiør leveres også.
Prosessen med å kunne få Road Compliance Conversion-pakken, vitner om at selskapet er opptatt av sikkerhet med 700 hestekrefter som slumrer i hekken. Det er først etter at kunden har fullført Brabham Driver Development-programmet at de kan søke om konverteringen. Og det koster: De forlanger 1,5 millioner kroner ekstra for nytelsen. Det hører med til saken at australske Brabham blir en riktig sjeldenhet i forhold til Ferrari, Lambo, McLaren og så videre. Det sørger en svært begrenset produksjon og den fjerne tilhørigheten for. Brabham-navnet og legenden lever videre.