I restene etter tyske Apollo vises det nå en sinnsyk video av hva som kommer. Nye Intensa Emozione bryter helt med den tidligere Gumpert-modellen, uten å fire en tomme på ekstreme krefter.
Apollo Gumpert ble for alvor en maktfaktor etter at de satte en fantomtid på Nürburgring. Bilens former var mildt sagt spesielle gjennom den kompakte designen. Men under skallet hadde gründer og tidligere Audi-motorsport-geni Roland Gumpert fått alle bitene til å spille sammen etter alle oppskrifter, inkludert V8-motoren fra Audi som ga 800 HK som mest. Dessverre ble det nok for spesielt, selskapet meldte oppbud i 2013 og i 2016 ble det kjøpt opp av kinesiske Ideal Team Venture. Nå begynner det å bli synlig å se hva kinserne vil, de har skapt nye Intensa Emozione.
https://youtu.be/1uX1v8o1nxo
De ekstreme formene er skapt sammen med Manifattura Automobili Torino (MAT) som i sin tid hjalp Jim Glickenhaus med å skape hans superbiler. Navnet betyr «intense emotion» og videoen hjalp oss langt på vei med å forstå hvorfor. Nye Apollo har ønsket å skape en superbil som kan herje med storheter som Aston Martin Vulcan, Ferrari FXX K og McLaren P1 GTR. For å lykkes med en plass blant disse V12-monstrene, har de tatt i bruk en 6,3 liters V12 som yter nesten 800 HK ved hysteriske turtall, igjen med referanse til videoen. Girkassen er en 6-trinns sekvensiell sak, 0-100 km/t tar 2,7 sek. Bilens generøse aerodynamikk er ikke ment å være for show-off, den sørger for heftig marktrykk som ekte løpsbiler.
Ut over det er den proppet med godbiter, det strekker seg fra 20- og 21-tommers BBS-felger skodd med Michelin PSC2 til avansert elektronikk. Motoren arbeider med tre ulike mappinger, understellet har tre moduser, ABSen kan fintunes med 10 ulike trinn og tractionkontrollen har hele 12 trinn for optimal ytelse. Det sier seg selv at en slik maskin kommer best til rette på bane, og det er her eieren vil møtes fra 2019 når den leveres til de 10 heldige kundene. Prisen reflekterer det unike tydelig, hver av «emo-bilene» har en prislapp på 2,7 millon dollar.