Konseptet som ble vist i fjor hadde fine linjer, og nå er den ferdige versjonen lansert. Den må kunne kalles det rampete søskenet til X3, noe som selvfølgelig ikke gjør et valg lettere.
Kompakte, spreke linjer blandet med designelementer som spiller på ikoniske modeller som CS og CSL fra 60- og 70-tallet. Den er 70 millimeter lavere enn X1, mikroskopisk kortere og har samme akselavstand. Vi har valgt å bruke BMWs egne illustrasjoner av hva vi har i vente, det er forøvrig en artig detalj i seg selv – ingen produsenter har en like oversiktelig måte å forklare endringer og vise nye modeller på. I første omgang vil den leveres med en bensinmotor og to dieselmotorer, dette vil øke i et større omfang etter lansering i første kvartal neste år. sDrive 20i får en 7-trinns dobbeltclutch automatgirkasse, mens modellene med xDrive 20d og xDrive 25d med 4×4 har en 8-trinns Steptronic automatgirkasse som standard. Ytelsene er 190, 192 og 231 HK, og den rimeligste modellen vil koste fra 457.600 kroner.