No more stiff upper lip
Engelskmenn er kjent for å holde en stiv overleppe når det røyner på. Det blir vanskelig når Aston Martin slipper løs nye Vantage.
Engelskmenn er kjent for å holde en stiv overleppe når det røyner på. Det blir vanskelig når Aston Martin slipper løs nye Vantage.
Lamborghini har sluppet en video som antyder at Urus-SUVen blir en ramp. Der selskapets superbiler kan piskes på bane, skal Urus kunne ta seg frem raskt og effektivt i ulendt terreng. Det høres brutalt ut for en luksusbil, men videoen er klar tale.
McLaren har tatt ledertrøyen hva spesialmodeller angår og antallet av slike. Atter en gang har de skapt en "1 of 1" på basis av giftige 720S.
Samtidig som Rolls-Royce aldri har hatt en yngre kundegruppe, har det også dukket opp et ettermarked for erkebriten. Og det er ikke alltid man vil tro sine egne øyne når de villeste custombyggene dukker opp. Som Spofec for eksempel, de har fått drahjelp av legendariske "widebody-Vittorio Strosek".
De som vanker i vinterfjellet med livet kjært, har også tatt fjellvettreglene til seg. Hva med å overføre denne visdommen i dekkvettregler?
"Alle" vet at Corvette vil komme med midtmotor etter hvert. Men inntil da lanserer de en ny ZR1 som blir så uhørt sterk og bøllete at vi klyper oss i armen.
Lamborghinis design er i utgangspunktet ekstremt i dagens øyne, hvordan beholde denne standingen i fremtiden? Det kan Terzo Millennio gi en pekepinn på.
Bentley har gjort det skarpt i GT3-racing med sin enorme Continental. Med en helt ny generasjon av GT-maskinen er det påkrevd med en ny løpsbil. Spesielt tam er den ikke.
Hos BMW er det en sterk kultur for motorsport, og i så måte står CS-modellnavnet sterkt. Det vil nok glede mange at M3 dukker opp som en CS, og sett i et historisk perspektiv byr nykommeren på overraskelser.