Hvor behagelig hadde det ikke vært og levert bilen om morgenen, fått bulken rettet opp, for så å hente den på vei hjem fra jobb? Det går faktisk an! Bjørn Riiber fra Bærum leverte sin leasingbil og vips – i løpet av sju og en halv time var kjøretøyet så god som ny.
– Jeg er veldig godt fornøyd. Det er overhodet ingen merker fra de tidligere skadene, og jeg er overrasket over hvor fort jobben har gått, forteller Riiber som fant frem til Bilkosmetikk via venner som anbefalte bilskadeverkstedet.
BILLIG, RASKT OG HØY KVALITET
For det er fort gjort å få en bulk på kjøretøyet – det være seg at naboen dulter borti bildøren eller du er litt for kjapp idet du skal rygge ut fra Sandvika Storsenter. Eller hva med steinsprut eller en sprekk i støtfangeren?
Ifølge bærumsmannen er den store fordelen med Bilkosmetikk prisen. Den var halvparten av hva han hadde innhentet fra andre skadeverksteder, i tillegg til at han selvfølgelig også kunne hente bilen på dagen. – Så dermed visste vi at prisen var bra, legger Riiber til.
Uansett om du skal levere tilbake bilen som Bjørn Riiber, selge den på Finn eller fortsatt beholde bilen, er det viktig å ta tak i skaden før det har gått for lang tid. Dette bilskadeverkstedet jobber med ”smart repair” – som er lakkering av mindre lakkskader og bulkutretting.
– Vedlikehold av bilen er avgjørende. Vi kan levere raskt og billig – til høy kvalitet, for eksempel hvis du skal selge bilen, forklarer Jonas Persson, daglig leder i Bilkosmetikk.
LAKKSKADER OG BULKUTRETTING
I verkstedet jobber Morten Bjerknes. Han har utført jobben på kjøretøyet til Riiber. En slik skade på bakskjerm og støtfanger ser han flere ganger i løpet av en arbeidsdag. – Dette har vært en ”normal” skade som ikke er altfor omfattende. Kunden kan komme og levere bilen klokken åtte og hente den igjen klokken fire.
Først startet Morten med å slipe området der skaden har vært, ned til plastikken. Deretter ble det lagt på en plastikkprimer som skulle tørke, før grunning. – Når dette har blitt herdet, kan jeg legge på farge. Denne flekkes ut for å unngå fargeforskjell, forklarer han. Til slutt ble det påført en klarlakk – før man fjernet maskeringsteip og polerte overganger.
– Målet mitt var å få tilbake en strøken bil som ikke blir redusert i takst. Det fikk jeg, avslutter Bjørn Riiber og smiler.