Når Maybach gjenoppstod etter fiaskoen på 2000-tallet var det i en mer tilmålt drakt. Superluksusen var mye tettere koblet med S-Klasse som er en riktig nydelig bil i dag. Kort og godt en sunn måte å lage en ekstra raffinert S-Klasse. Det skal dog tilegges at Maybachene er 20 centimer lengre enn S-Klasse i lang versjon , det vil si 5 meter og 46 centimeter. Nye 20-tommers felger med fokus på eleganse bidrar til totalbidet av en verdig konkurrent for Bentley, Rolls-Royce med like.
Med dagens nyhet ser vi at noen av de gamle taktene med overdådighet som ledet til en kort nedleggelse av Maybach er på vei tilbake. Ansiktsløftet byr på en mer glorete grill – som noen helt sikkert vil ha – mens en AMG-kledd S-Klasse er et mye tøffere valg i våre øyne. Dessuten kan de ulike versjonene S 560, S 560 4Matic og S 650 leveres i to-fargede lakkulører som armagnac brown/black og savanna beige/black. Det sorte nappa skinninteriøret kan leveres med kontrastsøm i fargene copper-, gold- eller platinum. Alt dette er typisk for ekstra luksus. S 650 er forøvrig et veldig snobbete muskelberg med en V12 som yter 630 HK og 1.000 Nm. Og hovedmarkedene for Maybach, ja det er Kina, Russland og USA.