Med Aventador og Huracan i stallen fremstår Lambo svært framoverlent innenfor design. Hvordan beholde denne edgen om 10-20 år mot rukla? Også teknologisk? Derfor har Lamborghini samarbeidet med amerikanske Massachusetts Institute of Technology (MIT) med tanke på et glimt inn i fremtiden for superbiler.
Energi i karosseriet
I stedet for en potent bensinmotor eller batteridrift, har de tatt i bruk en superleder – eller kondensatorteknologi om du vil. En slik løsning skal være i stand til å gi vesentlig kvikkere energiutladninger for økte fartsopplevelser, og på den annen side vil den kunne lades raskt opp også. Det mest interessante ved denne nytenkningen er oppbevaringen av energi. I stedet for en plasskrevende klump, skal Lamborghini ha funnet en måte å oppbevare energi i karbonkarosseriet. De er tross alt store innen forskning og produksjon av materialet, så heeelt usannsynlig trenger det ikke være.
Når det gjelder bilens former er det lagt vekt på at de skal gi et organisk inntrykk. Det er forsåvidt ikke helt feil tenkt, men de er vel strengt talt mye mer brutale enn noe annet.
Vi velger å se Terzo Millennio med andre øyne. Produsentenes konsepter er oftest svaret på hva vi har i vente i forbindelse med nye generasjoner. Derfor kan dette konseptets former langt på vei være neste Aventador.