Site icon Roadhouse Auto Magazine

Årets – eller tiårets – lekreste nyhet?

Dette er ikke første gang Jaguars Classic-avdeling sender ut et varsel som bringer entusiaster ut av fatning. I 2014 bygde de seks manglende E-Type lettvektsmodeller, og i 2017 stod de for ni XKSS som ble tatt i mot med ravende komplimenter. Nå går de løs på sin største internbestilling med 25 D-Type – en modell som er uimotståelig vakker. Og kundene – ja de står i kø og vifter med sjekkhefter, kort og kontanter. Og kanskje Bitcoin?

 

Fra spøk til alvor. Med full tilgang til arkivene som angir all informasjon om hvordan de bygges for hånd, har selskapets kloke hoder bestemt seg for å tilby disse bilene i Shortnose-versjonen fra 1955 og Longnose fra 1956. Det er ikke oppgitt mer i denne runden om den hypnotisernede manøveren, annet enn at de vil bygges for hånd som for over 60 år siden.

 

Exit mobile version