Site icon Roadhouse Auto Magazine

En gal drøm, eller den elektriske drømmebilen?

I høst gikk Fisker ut og hevdet at de hadde funnet batteriteknologi som er mye raskere å lade for kommende EMotion. Den er nå vist, og designen følger i fotsporene på Karma med en ekstra piff for å henge med i tiden. Så spørs det om vi er like blendet av ytelser og detaljer som bilens former, fordi EMotion byr utvilsomt på det lille ekstra.

Forgjengeren Karma var en hybridbil som vakte oppmerksomhet, og det finnes noen av disse i Norge. EMotion blir helektrisk med flere elmotorer som gir en samlet effekt på 780 HK, fordelt på alle fire hjulene. Rekkevidden er oppgitt til å være mer enn 65 mil, og det skal være mulig å lade 16 mil «på tanken» på bare 9 minutter med selskapets nye batteriløsninger… Regn med at EMotion er proppfull av velutviklet teknologi, også for å være selvkjørende, eller autonom om du vil.

Fisker har plassert seg selv øverst når det gjelder omtanke for detaljer. Det enorme glasstaket har elektrokromatisk blending for komfort, man kan velge limostil med fire seter, eller en mer familievennlig 5-seter. De såkalte sommerfugldørene er en studie i seg selv, og hele bilen oppleves som mer kompakt enn den faktisk er, takket være enorme hjul på 24 tommer som er standard. Det er brukt store mengder med karbon og aluminium for å få ned vekten, og bilene vil bli bygget i USA. Levering begynner i 2019 og prisen er satt til 130.000 dollar i California. Ser vi en konkurrent til Porsche E-Misson her?

Exit mobile version