Tailor Made. Skreddersøm. Men ikke av stoff, i stedet av desto mer karbon og aluminium. I utgangspunktet er motorsport-riggede 488 Pista en svært giftig sak for spesielt interesserte, siden den er vesentlig spissere enn 488 GTB. Men hvorfor stoppe der?
Ved å bruke Pista som utgangspunkt er det ikke hentet ut noe store endringer teknisk i nykommeren. Det er mer snakk om optisk raffinering som spiller på racing med utspekulerte detaljer og grep i regi av selskapets Tailor Made-program. Tanken er å hylle kunder som er involvert i racing på de ulike nivåene, trolig mest i de egne seriene som er myntet på spesialmodeller som kun er ment for organisert banekjøring. Altså et steg under aktiv motorsport.
Den viste bilen er tuftet på Ferraris vinnerbil no. 51 fra fjorårets WEC-racingserie (langløp). Det betyr ny livery som er inspirert av løpsbilen 488 GTE og det italienske flagget, samt laubærkransen på panseret som markerer seieren. Luftføringen i bakskjermene er sorte, det samme er gjort med den formfulle hekkspoileren. Spesialmodellen vil leveres i fire farger: Rosso Corsa, Blu Tour De France, Nero Daytona og Argento Nürburgring.
Interiøret er fulgt opp med spesiallaget Alcantara som er preget av det italienske flagget. Vi syns gjennomføringen er herlig å se på, og den er sikkert enda bedre å sitte i. Flagget går igjen flere steder i interiøret, mens kabondetaljer er matte for å gi det en litt røffere uttrykk.
V8-turbomotoren på 3,9 liter er urørt, det vil si at den yter 720 HK.