Site icon Roadhouse Auto Magazine

Herlig lekent for en 30-åring

Først en rask oppklaring: Med alle navnbyttene blant BMWs modeller for å skape en logikk etter hvert som flere modeller er blitt til, ble coupeen og kabrioleten av M3 omdøpt til M4 for noen år siden. Så reelt sett er M4 cab like mye M3 cab i bunn og grunn, og det er M3 som har eksistert i M-versjon siden 1988. Første generasjon bragte de ekstra brede skjermene fra coupeen videre til en cab, noe som vakte enorm oppsikt langs veien. Den ble presentert i fargen Macao Blau som har blitt stående som en spesiell farge for M3, på lik linje som Dakar Yellow ble på generasjonen etter. Den nye jubileumsmodellen vil bli produsert i disse to spesialfargene, det vil si at Dakar Yellow er erstattet med Mandarin II som er svært lik.

Detaljene for øvrig er tunet for å gi den ekstra sporty piffen for de 300 bilene som blir bygget. Understellet er satt opp ekstra stramt og har den aktive M-differensialen. Med Individual High Gloss Shadow Line og de spesielle 20-tommers felgene i Orbit Grey som eksklusive for modellen blir det en ekstra lekker match. Interiørert går i to farger med kontrastsømmer og modellen vil bli mulig å oppdage ved «30 Jahre Edition» som er preget på dørterskler og nakkestøttene. Turbomotoren på 450 HK er urørt, og står i herlig kontrast til urmodellens 200 HK – som var mye for en slik bil i sint tid.

Exit mobile version