Videoen viser hvordan Urus fosser frem på dårlige veier utenfor sivilisasjonen, og vi kan ikke hjelpe for at det dukker opp assosiasjoner til forgjengeren fra 80-tallet, LM002. Det var et beist som faktisk var myntet på et militært prosjekt som ble utviklet til en tøffing i terrenget for velstående. Kommende Urus blir ikke så beastly av seg, men når man ser filmen som viser alle kjøremodusene den byr på, fremgår det at den blir noe mer enn en boulevard-racer.
Velgeren for kjøremoduser byr på en setting kalt «Terra», som sikter på tøffere tak. Terra er én av mange moduser under ANIMA-modusvelgerenc (Adaptive Network Intelligence Management). I tillegg finnes Neve (snø) og Sabbia (sand), samt Strada, Sport og Corsa som er lånt fra ultrakvikke Huracan og Aventador. Det skal bli interessant å få vite mer om systemet og hvor mye det skiller fra f.eks konsernsøskenet Caynne Turbo som også trives utenfor allfarvei om man tar sjansen.
Stadig mer er blitt kjent om Urus, blant annet får den VAG-konsernets V8 turbomotor på 4 liter som brukes av Audi og Porsche. Hos Lamborghini er har den fått en ny toppkonfigurasjon som henter ut 650 HK. Det innleder en ny æra hos Lambo, de har ikke benyttet turbo for noen av sine modeller før nå.
Samtidig som videoen ble lansert, dukket det opp spionbilder av interiøret. Det viser et tydelig slektskap til de andre modellene fra Lamborghini. Men best av alt – det ikke lenge igjen til Urus har premiere, den er satt til 4. desember i hjembyen Sant’Agata Bolognese.